Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Get This.

Saturday, November 19, 2011

ConGraTuLatiOn My FriEnd


salam semua...korang semua dah thu kan entry kali ni nak citer pasal pe..tahniah untuk kwn saya farah & zuan...semoga bahagia...cepat2 skit ye x sabar nak mkan nasi mnyak...hahaha...congrat..coz berkekalan sampai sekarang...jgn lupa plak skol kita ABS tmpat korang bejumpa...so sweett....ape-apepun kome doakan awk brdua bhagia..jgn lupa bagi kad bila dah nak khwin nanti....nak yg comel tau..yg penting warna pink...hahahahahha






















Thursday, November 10, 2011

i NeeD You...


seluas langit di atas tak seluas cintaku ini
sedalam palung lautan tak sedalam cintaku ini

mengalir di dalam darahku sedekat hembusan nafasku
cintaku untukmu

biar dunia menghina tapi ku tetap cinta

cause i miss you, cause i need you



biar dunia saksinya cinta kita berdua

cause i miss you, cause i need you



mengalir di dalam darahku sedekat hembusan nafasku
cintaku untukmu


biar dunia menghina tapi ku tetap cinta

cause i miss you, cause i need you



biar dunia saksinya cinta kita berdua

cause i miss you, cause i need you


 baby baby baby baby

cause i miss you, cause i miss you

and cause i need you baby





TanPamU Ku tak BiSa


Ku bayangkan ku tuliskan
Dan ku nyanyikan sebuah lagu
Ku hayalkan ku sertakan
Segala emosi dalam diri
Hingga ku dapat mencipta
Dan kupersembahkan untukmu
Untukmu

Aku disini karena cinta
Aku bernyanyi karena cinta
Tanpa dirimu aku tak bisa
Ku tak bisa
Ku tak bisa

Ku bayangkan ku tuliskan
Dan ku nyanyikan sebuah lagu
Ku hayalkan ku sertakan
Segala emosi dalam diri

Hingga ku dapat mencipta
Dan kupersembahkan untukmu
Untukmu

Wednesday, November 9, 2011

ThanKs

thanks my blog sebab sudi dengar luahan saya



^$^%%*^%*&^

sampai bila aku nak jadi macam ni...ya Allah.....sampai bila..aku dah tak tahan nak hadapi semua ni..aku cuba x nak fikir pasal ni tapi x boleh..aku x boleh nak citer kat sape-sape pun..x boleh...ya allah..kuatkanlah semangat aku ni...aku dah x kuat camne nak hadapi semua ni...aku x boleh nak terima kenyataan ni ya allah...sampai bila ku nak jadi macam ni...apa salahnya kalu teruskan..kenapa nak stop tengah-tengah macam ni...kenapa x nak jaga perasaan aku ni...kenapa dia x kisah perasaan aku ni...kalu betul dia nak bahagiakan aku...kenapa buat macam ni...kenapa...kenapa.....aku x boleh nak cerita semua ni pada sape-sape pun...sebab Dia aku x boleh cerita..sebab Dia aku terpaksa pendam sorang-sorang....aku nak semua macam dulu.....Ya allah...ape yang aku perlu buat sekarang ni...rasa hidup macam x da ape-ape dah...dah x ada tujuan...dah x ada semangat untuk aku untuk teruskan hidup ni...its nothing to go on....nothing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

i LoVe YoU


I love you, oh I love you

I will be always stay by you

Somewhere deep in my heart we are one

Oh I love you, oh I love you

I will be always love you more

Without you, I cant go on

Yo, when I first saw you I didnt know

That you would be my love

I thought you were just one of many

People passing by But now I cant even last a day without you

Youve shown path for my life, you became my life

I love you I love no one but you,

I want you I want you, you are my happiness

Youve dyed me with your color

Hold my hand

Put some faith in me and dont let that hand go

We are one I will be always stay by you

I love you, oh I love you

I will be always stay by you

Somewhere deep in my heart we are one

Oh I love you, oh I love you

I will always love you more

Without you, I cant go on

Even during the hard times I will be there for you

My love, my pair, lets be together forever

I love you. Oh I love you I will spend my life with you

Even when the world ends I will be there to protect you

Oh I love you, oh I love you
I will always try hard for you I guess I need you, I love you  

Tuesday, November 8, 2011

$^%&%&%R^F#%F%$^

kenapa dengan aku ni..kenapa!!!!!!!!!!!!!!!!
???????????????????????
aku x boleh nak fokus!!!!!!!
aku x boleh nak tumpu dalam study!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aku x boleh nak fikir benda lain!!!!!!!!!!!!!!!!
apa yang aku fikir sekarang ni hanya satu.....
dugaan yang aku hadapi kali ini aku x boleh nak teruskan...
kenapa aku x macam orang lain...
kenapa aku selalu macam ni...
kenapa buat aku macam ni........
kenapa aku x boleh jadi macam orang lain.....
kenapa!!!!!!!!!kenapa!!!!!!!!!!!!!!!!

hati ni sakit sangat....sakit!!!!!!!!!!!!!
rasa sebak...sampai aku x boleh nak buat ape pun...
benda yang berlaku 3 tahun lepas berulang kembali..pada waktu yang sama..
kenapa semua ni terjadi lagi...kenapa!!!kenapa!!!!
aku dah cakap...aku x kisah semua tu...aslkan jangan buat macam ni...
tapi semua ni dah berakhir...hanya masa je boleh merubah semua ni..
aku akan tunggu sampai masa itu muncul...

aku tetap akan tunggu dengan penuh sabar...
aku akan tunggu!!!!!!!
sabar ye awak.....awk kena sabar....
sekejap je...insyalah...kalau memang ada rezeki...awak akan dapat juga..
sabar ye....



Monday, November 7, 2011

nOtHinG..

kadang-kadang dalam hidup ini sering dipenuhi dengan kejutan...adakalanya kejutan itu memberikan detik-detik indah dalam hidup kita...dan adakalanya kejutan itu menyebabkan diri kita tersungkur kerana tidak dapat menahannya. walau macam mana pun setiap apa yang berlaku perlulah kita terima seadanya...tapi bukan bagi seorang insan biasa seperti aku...yang tidak mampu menahan kesakitan ketika ini...sekali lagi kesakitan yang pernah dialami dulu berulang kembali..memang telah ditakdirkan hidup aku sebegini...tapi aku cuba untuk menolaknya tapi ia tetap tidak boleh...
aku tidak boleh menerima kenyataan ini...
anggaplah ini semua tidak prenah berlaku...
angaplah perbualan kita tadi tidak pernah wujud...
anggaplah kata-kata tadi tidak pernah terungkap...
anggaplah hari ini tidak pernah wujud dalam diari hidup ini..
dan anggaplah semua ni hanya khayalan semata-mata...
arggghhhhhhhhhhhh...................anggaplah semua ni x pernah terjadi
dan aku kan teruskan hidup seperti biasa....
bersama insan yang tersayang
keputusan yang aku dah ambil untuk dugaan daripadaNya kali ni adalah yang terbaik
dan aku yakin...setiap apa yang berlaku pada hari ni...
akan ada hikmahnya pada hari esok...


Thursday, October 20, 2011

eNtaHla..no KoMen...


@: apa salah saya kat diorang yer...
#:  awak x salah ape-ape pun...
@ :habis kenapa diorang wat saya camni...
#: diorang wat mcm mane?????????????????
@: rasa macam diri ni tak dihargai lagi...bila susah datang...n then bila senang tinggal saya camtu je..
# :jangan fikir mcm tu...ok..
@ :memang dah cuba buang perasaan buruk sangka tu...TAPI saya x boleh tahan...rasa macam diri saya ni x      
    berguna untuk diorang....
#: cuba citer apa masalah awak..mungkin saya boleh tolong...
@: kalu saya ckp mesti diorang fikir bukan2 pasal saya..TAPI kalau saya x cakap..x tahan nak pendam  
     masalh ni sorang2...
#: x pe..jgn risau...citer je k...dgn luahan ni mgkn boleh kurangkan sikit beban awak tu...
@: saya rasa macam dipinggirkan je dari kawan2 saya ni...dulu saya rapat sangat..tapi sekarang ni...semua tu      
     dah jadi kenangan..apa salah saya yer...
#: mungkin itu perasaan awak je..jangan fikir bukan-bukan k
@: entahlah...saya x tahu nak cakap macam mane..tapi time ni saya rasa sedih sangat bila diorang semua 
      camni...mungkin saya ni suka sangat jaga tepi kain orang..kan kan....diorang x pernah tanya kenapa saya 
      jadi macam ni...agak2 diorang ambil tahu tak pasal saya...kadang-kadang saya fikir diorang lebih 
      pentingkan orang lain daripada saya ni...
#: relax k...jangn fikir bukan..cuba selesai dng cara elok-elok..mungkin ada salah faham je....kadang-kadang 
   Allah nak uji kita siapa kita ni yang sebenarnya..setiap ujian kita terima ada hikmah disebaliknya...
   kita x kan dapat ujian yg melebihi kemampuan kita...sabar la yer..berdoalah pada Allah..semoga semuanya
   berjalan dengan lancar...jangan sesekali membuat spekulasi tanpa tahu berita yang sebenar...berbincang tu
   jalan yang paling baik untuk selesaikan masalah...cubalah yer..
@: terima kasih ye awak...saya akan cuba..
#: sama-sama..ingat setiap apa pun yang berlaku jangn lupa kepada pencipta kita...

*--------...jgn sedih k...chaiyok2...aja-aja fighting...



Sunday, October 9, 2011

saya sayang awak...




and i haven't said these words to him... 
but i am sure.... 
the ONE guy knows what is deep inside..... 

buat awak yang saya sayang... 

terima kasih atas semuanya... 
memberi peluang saya menjadi insan teristimewa 
dalam hidup awak... 

buat awak yg saya sayang 

walaupun saya tiada disisi awak 
saya tetap menyayangi awak 
saya tetap ingat kat awak... 

buat awak yang saya sayang.. 
saya sayang awak, 
biar pun kita jauh saya tetap sayang awak, 
biar pun kita jarang jumpe saya tetap sayang awak, 
biar pun awak mcm mane saye tetap sayang awak, 
pendek kata saya mmg sayangkan awak... 

buat awak yang saya sayang... 

walaupun awak bukan yang pertama 
tapi bagi saya awak tetap yang pertama 

buat awak yang paling saya sayang... 
terima kasih kerana sentiasa sabar ngan sikap saya, 
buat awak yang paling saya kasihi... 
terima kasih kerana masih setia ngan saya,walau pun saya ni banyak kekurangan, 
buat awak yang sentiasa dalam ingatan saya..... 
terima kasih kerana hanya awak merindui saya 
terima kasih...terima kasih... 
walau pun saya jarang bagitau awak yang saya sayang dan rindu pada awak 
tapi...dalam hati saya ni selalu ingat dan sayang awak...

Tuesday, October 4, 2011

tanda-tanda saat kematian..

Tanda-Tanda Saat Kematian

100 hari : Seluruh badan rasa bergegar.

60 hari : Pusat rasa bergerak-gerak.

40 hari : Daun dengan nama orang yang akan mati di arash akan jatuh dan malaikat maut pun datang kepada orang dengan nama tersebut lalu mendampinginya sehingga saat kematiannya. Kadang-kadang orang yang akan mati itu akan merasa atau nampak kehadiran malaikat maut tersebut dan akan sering kelihatan seperti sedang rungsing.

7 hari : Mengidam makanan.

5 hari : Anak lidah bergerak-gerak.

3 hari : Bahagian tengah di dahi bergerak-gerak.

2 hari : Seluruh dahi rasa bergerak-gerak.

1 hari : Terasa bahagian ubun bergerak-gerak di antara waktu subuh and asar.

Saat akhir : Terasa sejuk dari bahagian pusat hingga ke tulang solbi (di bahagian belakang badan).

Seelok-eloknya bila sudah merasa tanda yang akhir sekali, mengucap dalam keadaan qiam and jangan lagi bercakap-cakap.

******Bila Malaikat Mencabut Nyawa******

Baginda Rasullullah S.A.W bersabda:
"Apabila telah sampai ajal seseorang itu maka akan masuklah satu kumpulan malaikat ke dalam lubang-lubang kecil dalam badan dan kemudian mereka menarik rohnya melalui kedua-dua telapak kakinya sehingga sampai kelutut. Setelah itu datang pula sekumpulan malaikat yang lain masuk menarik roh dari lutut hingga sampai ke perut dan kemudiannya mereka keluar. Datang lagi satu kumpulan malaikat yang lain masuk dan menarik rohnya dari perut hingga sampai ke dada dan kemudiannya mereka keluar. Dan akhir sekali datang lagi satu kumpulan malaikat masuk dan menarik roh dari dadanya hingga sampai ke kerongkong dan itulah yang dikatakan saat nazak orang itu."

Sambung Rasullullah S.A.W. lagi:
"Kalau orang yang nazak itu orang yang beriman, maka malaikat Jibrail A.S. akan menebarkan sayapnya yang disebelah kanan sehingga orang yang nazak itu dapat melihat kedudukannya di syurga. Apabila orang yang beriman itu melihat syurga, maka dia akan lupa kepada orang yang berada disekelilinginya. Ini adalah kerana sangat rindunya pada syurga dan melihat terus pandangannya kepada sayap Jibrail A.S."

Kalau orang yang nazak itu orang munafik, maka Jibrail A.S. akan menebarkan sayap disebelah kiri. Maka orang yang nazak tu dapat melihat kedudukannya di neraka dan dalam masa itu orang itu tidak lagi melihat orang disekelilinginya. Ini adalah kerana terlalu takutnya apabila melihat neraka yang akan menjadi tempat tinggalnya.

Dari sebuah hadis bahawa apabila Allah S.W.T. menghendaki seorang mukmin itu dicabut nyawanya maka datanglah malaikat maut.Apabila malaikat maut hendak mencabut roh orang mukmin itu dari arah mulut maka keluarlah zikir dari mulut orang mukmin itu dengan berkata:

"Tidak ada jalan bagimu mencabut roh orang ini melalui jalan ini kerana orang ini sentiasa menjadikan lidahnya berzikir kepada Allah S.W.T." Setelah malaikat maut mendengar penjelasan itu, maka dia pun kembali kepada Allah S.W.T. dan menjelaskan apa yang diucapkan oleh lidah orang mukmin itu. Lalu
Allah S.W.T. berfirman yang bermaksud:

"Wahai malaikat maut, kamu cabutlah ruhnya dari arah lain." Sebaik saja malaikat maut mendapat perintah Allah S.W.T. maka malaikat maut pun cuba mencabut roh orang mukmin dari arah tangan. Tapi keluarlah sedekah dari arah tangan orang mukmin itu, keluarlah usapan kepala anak-anak yatim dan keluar penulisan ilmu. Maka berkata tangan: Tidak ada jalan bagimu untuk mencabut roh orang mukmin dari arah ini, tangan ini telah mengeluarkan sedekah, tangan ini mengusap kepala anak-anak yatim dan tangan ini menulis ilmu pengetahuan."

Oleh kerana malaikat maut gagal untuk mencabut roh orang mukmin dari arah tangan maka malaikat maut cuba pula dari arah kaki. Malangnya malaikat maut juga gagal melakukan sebab kaki berkata:

"Tidak ada jalan bagimu dari arah ini kerana kaki ini sentiasa berjalan berulang alik mengerjakan solat dengan berjemaah dan kaki ini juga berjalan menghadiri majlis-majlis ilmu."

Apabila gagal malaikat maut, mencabut roh orang mukmin dari arah kaki, maka malaikat maut cuba pula dari arah telinga. Sebaik saja malaikat maut menghampiri telinga maka telinga pun berkata:

"Tidak ada jalan bagimu dari arah ini kerana telinga ini sentiasa mendengar bacaan Al-Quran dan zikir." Akhir sekali malaikat maut cuba mencabut orang mukmin dari arah mata tetapi baru saja hendak menghampiri mata maka berkata mata:

"Tidak ada jalan bagimu dari arah ini sebab mata ini sentiasa melihat beberapa mushaf dan kitab-kitab dan mata ini sentiasa menangis kerana takutkan Allah." Setelah gagal maka malaikat maut kembali kepada Allah S.W.T. Kemudian Allah S.W.T. berfirman yang bermaksud: "Wahai malaikatKu, tulis AsmaKu ditelapak tanganmu dan tunjukkan kepada roh orang yang beriman itu." Sebaik saja mendapat perintah Allah S.W.T. maka malaikat maut menghampiri roh orang itu dan menunjukkan Asma Allah S.W.T.

Sebaik saja melihat Asma Allah dan cintanya kepada Allah S.W.T maka keluarlah roh tersebut dari arah mulut dengan tenang.

Abu Bakar R.A. telah ditanya tentang kemana roh pergi setelah ia keluar dari jasad. Maka berkata Abu Bakar R.A:"Roh itu menuju ketujuh tempat:-

1. Roh para Nabi dan utusan menuju ke Syurga Adnin.
2. Roh para ulama menuju ke Syurga Firdaus.
3. Roh mereka yang berbahagia menuju ke Syurga Illiyyina.
4. Roh para shuhada berterbangan seperti burung di syurga mengikut kehendak mereka.
5. Roh para mukmin yang berdosa akan tergantung di udara tidak di bumi dan tidak di langit sampai hari kiamat.
6. Roh anak-anak orang yang beriman akan berada di gunung dari minyak misik.
7. Roh orang-orang kafir akan berada dalam neraka Sijjin, mereka diseksa berserta jasadnya sampai hari Kiamat."

Telah bersabda Rasullullah S.A.W: Tiga kelompok manusia yang akan dijabat tangannya oleh para malaikat pada hari mereka keluar dari kuburnya:-

1. Orang-orang yang mati syahid.
2. Orang-orang yang mengerjakan solat malam dalam bulan ramadhan.
3. Orang berpuasa di hari Arafah.


Sekian untuk ingatan kita bersama....

Sunday, October 2, 2011

rIndu aLisYa

ni lah alisya....my cousin
so cute..rindu kt alisya


  time dah tua..gigi pn x da..


iklan colgate..hahah

  
ni plak iklan bedak baby & johnson


 mcm x puas hati je..lpar ye

  isha..jgn angkat baju..
eee...x malu

  
wlaupun susu dh hbis still lagi nk..
ape akn jadi kalu ambk..
tgk jela akibatnye nant..
hahah

  
nak kenyit mata sebelah x pandai..
yg ni pun kita ok lah isya

 alalalalal..comelnye

keNdUrI Kak PuterI

as-salam kpd semua....
excited plak nk update blog ni..hahah
nk tahu pasal pe..mngu lpas da g kenduri kak put..mantan perdama
excited plak tgk kak put kahwin..
hahahaha...bukan gatal tp excited je tgk kak put kahwin...cantik sgt


sempat lagi bergambar lepas makan..


ni turah...memg tmpat ni jela ktorag berposing..huhu
cantik sangt...yg penting tu bunga hidup..

  
yg ni sorang lagi haini..yg ni memg x dpt dipisahkan dngn kamera..
memag dah sebati la katakan..
ahahahhaha...jgn marah...


cantikk kan pelamin ni...so sweet



pe lagi..kamera dah da..bergambar sakan la kitaorg
hahahahha..


 dah macm model pelamin...hahahah
sgt enjoy..


JaLAn2 CaRi MaKAn



salam...dah lame x update blog ni..awal2 sem ni busy la cikit..banyyak keje yg prlu di buat
add drop course tu memang prkara wjib yg prlu di buat setiap sem...walau cmne sekalipun mesti luangkan masa dengan kawan2......
nak tahu x kitorang  semua kuar g mane...
kitaorg semua g mkn stimbot kt journey...


 
sblum mkanan sampai smpt lagi posing ambk gmbar...diorag ni tgah cover..
al maklumlah perut dah brbunyi....tapi sempat lahi brgambar haini & turah ni


yg paki bju wrna pink tu ema..yg ni pn same mcm diorang tu..
pantang nmpk kmera ade je lah nk posing

 hehehhe...ni lah aku...wlaupun demam tp still ceria...
kalu pasl makn...sakit trus hilang..
yg sebelah pkai bju petak2 tu my roomate..
excited nk makn la tu..



jeng...jeng...jeng....nyammmmmm sedap nyer
so tiba la masa untuk makan...yeyeyey
waiter...tambah lagi yer..
x cukup ni...hehehhe

Tuesday, September 20, 2011


dah lame x updte blog ni..hehehhe
entry kali ni nk cter pasl besday someone yg special
adiah yg x seberapa tp cukup untk mngembirakan hati Si diA..

jeng3.....hadiah ni khas untk awk...
lmbat skit bagi coz masing busy kan...
by the way...siap jgk hdiah ni untk aWaK...



AwAk mesti tertnya2kan...pe la adiah kt dalam ni yer..
x pyg nk bgi tahu lah kot..
nnt blik umah tahu lah...HaHaHaHa

ok...ok....bagi stu klu lah kalu AwAk nak thu jgk kn..







dh thu kan ape adiah kt dalam tu..
rahsia kita je kan...hehehheheh..
k as-salam..

Monday, August 1, 2011

%@#^%^

as-salam...
entry  kali ni mood sedih..
ak just nk wat smua orang yg aku sayang hepi sokmo..
TAPI gurauan ak tu dah wat org yg ak syg x suka..
apa yg aku nak wat ye...
kadang2 takut nak ambil apa-apa tindakan...
yang akan dias sedih..
SOMBONG tu lah perkataan yg buat dia x suka..
just sebagai gurauan dari ak TAPI lain pulak yg jadi

dan...
SEKIAN.........


Thursday, July 14, 2011

PeRcAyA PaDaKu...




aku tak tahu apa yang ku rasakan
dalam hatiku saat pertama kali
lihat dirimu, melihatmu

*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
seluruh tubuhku terpaku dan membisu
detak jantungku berdebar tak menentu
sepertinya aku tak ingin berlalu


berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku


ku berikan cintaku juga sayangku
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku

saat ku tahu kau akan pergi jauh

izinkan aku tuk selalu menantimu
untuk katakan ku ingin dirimu (ingin dirimu)

agar kau tahu betapa ku terlalu
mencintaimu aku akan menunggu
hingga dirimu kembali untukku


tolonglah aku bagaimana diriku
ungkapkan itu rasa yang membelenggu
dalam hatiku ku cinta padamu



berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku



Sunday, July 10, 2011

sabAr Ye


as-salam........


 inilah sya wat msa skrg ni...
ya allah berilah ketenangan kpd hambaMu ni ya allah



Tuesday, July 5, 2011

sesaat bersama sehayat terasa..

alhamdulilah...itulah perkataan yang dapat saya ceritakan..semuanya berjalan dengan lancar..mesti korang semua tertanya-tanya knapa?????...
tahniah kepada kanda apen sbagao pngarah projek sesaat bersama sehayat terasa
coz tlah brjaya mnghsilkn stu progrm yg sngt brmkna untuk adik2 SMK Merapoh..
tahniah juga untuk semua fasilitator yg bkrjsama mmbntu dlm mnjayakn progrm trsbut..
 sangat seronok brsama adik2 ni..enjoy...fun...excited

detik pling best kt progrm ni bila kanda apen brjaya buat adik2 merapoh ni
menagis..sampai ada yg pengsan..
harap2..keadan ini akan brterusan dan adik2 merapoh akan cuba jadi
anak yg baik dan taat kpada ibu bapa...
seorg plajar yg mndngr ckap dri seorg insan yg brgelar guru
dan mnjdi seorang insan yg trbaik di dunia & akhirat

x lupa juga untuk group jelita...hahahha
dh da persaingn nmpknya..untk group rupawan & jonet..
awas kamu yer...hahahah
jgn lupa ye ydp jelita untuk ambl tugsan ini..
jom kita bubrkan group rupawan & jonet ni..

pesanan untuk adik2 smk merapoh
jgn cepat mengalah ataupun putus asa..kjayaan itu sudah pun menunggu
jadi usaha itu perlulah ada untuk capai kejayaan tersebut
jangan jadikan masalah kecil itu sebagai satu pnghalang untuk mengecapi kbahagiaan
jadikan ia sebagi satu cabaran dan dugaan untuk kita

insyalah..kalu da rezeki lagi..kita semua blh jumpa lagi yer
k..daaaaaa


salam sayang untuk adik2 merapoh & perdama usm



Wednesday, June 15, 2011

saya perlu sabar

alhamdulilah..kini dengan izin Allah aku kini mendapat ketenangan kembali setelah menerima dugaan
daripadaNya...
ku harap ketenangan ini tidak lari jauh daripadaku dan 
terus memberi aku semangat untuk meneruskan hidup ni 
Ya allah...
jiwa aku yang tenang ini dapat memberi aku kesabaran untuk menempuh
segala dugaan darimu Ya Allah..
setiap dugaan yang diberikan padaku ada hikmah disebaliknya..
SABAR itu adalah sangat penting untuk melaluinya.
aku akan terus bersabar dan cuba memahaminya agar ia terus berkekalan
Amin.....
Ya allah permudahkanlah ianya supaya berjalan dengan lancar
Ya Allah..hanya padaMu sahaja aku memohon segala pertolongan
dan perlindungan untuk hambaMu ni Ya allah
sampaikanlah padanya Ya allah
yang aku menyayanginya


                                                                               as-asalam

Friday, June 10, 2011

saya percayakan awak..

jam menunjukkn pukul 6:36 pm...
menunggu seseorang online...rindu sangat kat awak...
hati aku sekarang ni timbul banyak persoalan...sampai aku keliru apa yang berlaku pada diri aku sekarang ni
adakah aku harus percaya pada dia...
walaupun banyak perkara negatif yang sedang aku fikirkan sekarang ni
Tapi saya tetap percayakan awak..
awak sayangkan saya sorang je kan...x da orang lain kan

sakitnya kepala aku ni...Ya Allah tabahkanlah hati hambamu mu ni Ya Allah
kuatkanlah hatiku ni Ya Allah
Hanya padaMu sahaja aku meminta pertolongan Ya Allah
kekalkanlah hubungan kami Ya allah
kerna aku sangat menyayanginya Ya allah

walau ape pun orang cakap tentang awak..Tapi saya tetap percayakan awak
sebab saya seorang je kan di hati awak


                                                                                                             salam sayang untuk awak....

Monday, June 6, 2011



cinta melody...memang ada makna di sebalik cerita ni..
walaupn pda mulanya elang dan melody ingin berkhwn...
namun jodoh tu di tangan tuhan yang maha berkuasa....walaupun selama mana kita berhubunagn dengan seseorang itu..tapi kalau ianya bukan jodoh kita..tetap akan berpisah jua..
mungkin Dia telah menyiapkan seorang yg lebih baik dari sebelumnya..
setiap kejadian yang berlaku ada hikmah nya..
Dia tidak akan memberi cabaran dan dugaan di luar kemampuan kita..
saya sayang awak...


next...lagu yang korang mesti dengar...
go hazama go...wlaupun bukan hazama yg nyanyi..
Tapi best lagu ni bila hazama yang nyanyi kt konsert AF 
kawww...timmmmm



hepi bangat..

assalamualaikum......
entry aku kali ni nak kongsi kegembiraan dengan korang semua.....
sampai sekarang ni senyum tak pernah lekang...aku terlalu gembira
akhirnya apa yang aku tunggu selama ni telah tercapai
terima kasih Ya Allah kerana telah memberikan kejayaan yang aku inginkan selama ni
terima kasih di atas segalanya...
kegagalan aku sebelum ni telah memberi aku semangat untuk terus berusaha dan tak akan mengalah
aku juga gembira dengan kejayaan kawan-kawan aku yang lain...
untuk nurul haini & masturah teruskan usaha anda yer..
kita sama-sama saling mengingati antara satu sama lain supaya x lupa tujuan kita yg sebenar..

mesti korang semua tertanya-tanya kan kenapa aku gembira sangat hari ni...
hari ni reslt keluar & alhamdulilah usaha aku selama ni terbalas juga dengan izin Allah serta berkat doa ku 
selama ni dan tak lupa doa dari keluarga
syukur alhamduliah di atas nikmat yang Kau telah kurniakan kepada aku
aku akan jadikan ia semangat untuk aku terus berusaha dan bukannya menjadikan aku
sebagai seorang yang sombong dan angkuh di ats nikmat yang telah Kau berikan ini..

untuk haini jangan sedih-sedih lagi yer..bukan kerana ana haini dpt kjayaa ni
Tapi atas usaha haini sndiri selama ni
haini bukannya tak pandai tapi haini x nak cuba dan gunakan kelebihan yg ada pd haini sebelum ni
sekarang tengok lah kn...haini dh dpt kjayaan itu atas usaha dan izin dripada Allah...

untuk turah plak...truskan usaha yer...supaya dpt lbih baik
wlaupun ana baru je knal turah tapi best sangat...
walaupun slalu kacau ana..tapi rase sronok..
ada orang ambil berat pasal ana..
wlaupun turah selalu bagi task untuk ana yer...
hehehehe....

hari ni saya dh dpt gembirakan mak saya...
lpas dpt result terus tepon mak..
mak janji nk belanja kfc...x sabar la plak

setakat ni je lah kisah aku kali ni..lain hari aku citer lagi

                                                                                                                            as-salam

Sunday, June 5, 2011

^%^$%&%^*(

entry kali ni aku rasa mcm nk tembak orang je
x tahulah kenapa fikiran ni berserabut sangat...menitis jugak air mata aku ni..adoi
semua perasaan ada...marah...geram....sedih...
kt sinilah nk luahkan perasaan aku yg x tentu arah ni...
Banyk btul msalah sekarg ni...lpas satu-satu mslah yg aku hdapi skrg ni..
x setle lg msalah dulu dah timbul msalah yg lain..
itulah bak kata orang..kalu kita ni ada pangkat..harta semua orang akan pandang tinggi..
memang dah lumrah macam tu
sikap hasad dengki tu mesti ada pda smua orang
kalau ke arah kebaikan x pelah
ni sampai beri kburukan pada orang lain
org kalau x prnah brsyukur ndan x pernah puas hati 
mulalah dengki dengan kbahagian dan kejayaan orang lain

sampai stu tahap aku nk kbahagian tu untuk tnjuk pd smua orang yg aku pn blh buat jugak
kadang-kadang rasa tertekan bila fikir semua ni

adoi...kenapa rasa sdih sangt ni...
arggghhhhhhhhhhhhhhhhhh...TENSION



                                                                                                       salam...



Friday, May 27, 2011

hepy aNNivErsary

entry kali ni wat ak smangat nk mngarang
hahahha...korg msti trtnya2 kn knp????
i"m so happy today..
hari ni dh genap stahun ak dgn dia.


x pyh la nak ckap sape kn..
tgk gmbr sudah..hahah
 kadang2 x sangka kn...itulah kita x tahu apa yang tuhan dah rancang untuk kita
mungkin ada hikmah dsebalik smua ni kn..
TAPI x dpt nk jmp arini
eemmm sdh la jugak
dia jauh kt sana....
skrag tgh praktikal kt Brunei...
adoi........
trpksa la tngu dia blik dulu yer..

k lah smpai sni je lah nk tulis..
walau ape pun...thanks for everythng...
your love...


Sunday, April 17, 2011

oh tIdak..... ExAM!!!


oh tidak.......stress stress
^
^
^
^
nak tahu knapa bulan ni stress je slalu
bila tiba final exam mulalah
semua jadi kelam kabut 
& time tu hanya fikir nak balik jer...


ini la jdual untuk final exam sem ni..
huhuhuhuh
bila tgk je jdual dah mula stress
hahahahahha
belum study lagi...

19 April 2011
     ATW 212 : Managerial accounting


22 April 2011
    ATW401 : Entrepreneurship


26 April 2011
     AOW 356 E : International management



26 April 2011
     AOW 360 : Managerial psychology




 28 April 2011
    ATW395 : International business



29 April
    STU243 : Psikologi perkembangan